Beskrivning
Är traditionell pedagogik tillräckligt människovänlig, verklighetsnära och effektiv?
“Nej det är den inte… men den kan bli!” -Thomas de Ming, lärdesigner och tanketränare.
Att utveckla mer människovänliga former för lärande och sampel är nyckeln till att öka både vår produktivitet och anpassningsförmåga. Oavsett hur mycket teknik vi har tillgång till så är det ändå vår mänskliga förmåga att lära och samspela som avgör hur bra vi lyckas. Låt oss släppa koden fri för hur vi lär oss och ge oss själva chansen att bli vårt bästa jag när vi ska tänka, lära och förbättra!
Marie Fridström, HR-direktör Stadium –
Det här är boken jag saknat!
Thomas har med sitt humoristiska och enkla sätt gjort det roligt att läsa. Texten får mig som läsare att känna mig smart och jag kan direkt använda de kunskaper jag får i alla slags sammanhang och miljöer. För alla som vill öka sin förmåga att på ett enklare och lustfylldare sätt både lära ut och lära in (lärare, föreläsare, chefer, tränare, föräldrar m fl) kommer boken bli en favorit!!
Gunnel Sundberg, verksamhetsutvecklare på Siemens och lärare på Linköpings Universitet –
Testat och funkar bra på företaget, universitet och hemma!
Detta är en inspirerande bok som hjälper mig att få nya idéer och hitta en annan vinkel på det jag vill berätta!
Daniel Olausson, doktor i Industriell Organisation – Linköpings Universitet –
Varför leva kvar i gamla (o)vanor när det här finns hjälp till självhjälp?!
Äntligen finne ett genialt enkelt stöd för hur kommunikation och lärande kan förbättras på våra arbetsplatser. Med stöd av forskning och gedigen erfarenhet presenterar Thomas användbara tumregler. Dessa har hjälpt mig att skapa sinnrikare lärmilljöer och att göra avtryck på 100-tals praktiker och studenter!