GÅ TILL KÄLLAN MED REALITY-TV!

Nu kan 500 medarbetare vara på ständigt studiebesök hos sina kunder med hjälp av reality-filmer inspelade med bärbar dator och webbkamera…



Varför?

Syftet är att alla chefer och medarbetare bättre ska kunna leva sig in i kundernas vardag och förstå vad kundernas verksamhet går ut på. Därför får man med hjälp av reality-filmer lära känna de olika yrkesrollerna och hur de använder alla produkter och tjänster som levereras.

Man får också en chans att urskilja vad kunderna verkligen behöver för att lyckas i sin verksamhet och vad som krånglar till deras vardag. Målet är att kunna utveckla mer kundanpassade produkter och bli bättre på att prioritera rätt i kontakten med kunderna.

Hur?
Vi skapade först ett synopsis, en bärande struktur, för att ha en idé om vad vi letade efter.

Sedan besökte vi flera olika typer av anläggningar hos kunderna och spelade in film samtidigt som vi bad dem berätta vad de gjorde, hur de vet när de lyckas och vad som krånglar till det. Av allt inspelat material redigerade vi sedan en längre introduktionsfilm som presenterade alla karaktärer samt ett antal temafilmer som tar upp specifika behov och problem.

För att skapa sug hos chefer och medarbetare att se filmerna så skapade vi filmaffischer för varje film som lånar sina namn från kända underhållningsfilmer.

En ny film släpps varje vecka under 3 månader och filmerna premiärvisas på chefernas veckovisa avstämningsmöte och läggs sedan upp på intranätet

Alla chefer har sedan tillgång till ett spännande upplägg för att genomföra övningar med sina medarbetare där de funderar på hur de bättre kan bidra till kundernas framgång.

Resultat?
Vi hade premiär i mitten av april och har nu hunnit visa flera filmer. Samtalen om hur kunderna verkligen använder produkter och tjänster är intensivt och vi fick detta trevliga sms från vår uppdragsgivare: ”Rackarns vilken succé! Jag är supernöjd :-D”

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *