GAME, SET OCH MATCH…

…TILL ALLA DELTAGARE!

På bilden ser du hur vi arrangerade mötesrummet när tre svenska elitklubbar (SSK, SBBK och Assyriska), tre stora företag (Scania, AstraZeneca och Axa/lantmännen) och svensk mötesindustri träffades på en s k mötesmässa för att prata om hur man utvecklar idrottsarenan som mötesplats.
Vi använde tydliga associationer till idrotten när vi utformade själva mötesrummet (både för utövare och publik) och vi använde fysiska hjälpmedel från sportens värld när deltagarna “skickade ordet” till varandra med hjälp av olika bollar.
Detta samtal pågick inför publik i tre perioder.
I första perioden “servade” företagen genom att berätta vad de behöver för att kunna dra verklig nytta av idrotten som arena i sina olika typer av möten.

I andra perioden “returnerade” klubbarna genom att berätta hur de kan tillgodose företagens behov genom både lokaliteter, kompetens och aktiviteter. I tredje och sista perioden “kommenterade” representanter från svensk mötesindustri hur samspelet hade gått och satte upp de bästa resultaten på resultattavlan.

Runt om satt publiken som åhörare med möjlighet att ställa frågor och skicka in nya “bollar” i samtalet.

 

(Bilden är från förberedelserna när upplägget presenterades och testades)
0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *