MÅLGRUPPSINLEVELSE

 
På bilden ser du hur man i rummet tydliggjort vilka målgrupper ett företag har med hjälp av en utställning där de olika träfigurerna (ett av våra många “Ming Tools”) representerar varsin målgrupp.
 
De olika färgerna på postIT’s som ligger framför träfigurerna representerar i sin tur olika aspekter av målgruppernas s k preferenser, d v s vad de föredrar och tycker är viktigt.

På väggen bakom ser du blädderblocksblad som visualiserar företagets egna produkter, processer och aktiviteter för profilering. PostIT-lapparna på blädderblocksbladen visar hur väl målgruppernas preferenser stämmer överens med företagets erbjudanden.

 
Allt du ser på bilden är skapat av deltagarna själva för att alla individer enklare ska kunna se mönster i den stora mängd information man har att hantera.

Med hjälp av visualisering så kan du alltså skapa tydligare mönster av mening för de människor som tänker tillsammans.

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Dela med dig av dina synpunkter!

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *