Problem som är värda att lösa

Google carVi gillar Obi Feltens synsätt om att man inte bör satsa enbart på problem som man tror att man kan lösa utan istället lägga mer kraft på problem som är verkligen värda att lösa.
Här förmedlar vi därför en artikel som försöker (och lyckas) bringa klarhet i vad som förenar de många olika “moonshoot”-projekt hos Google.
Det är klart, om man bara är ute efter pengar på kort sikt så saknas förstås motivationen att ta sig an svårare problem, men om man kan och vill tänka bortom snabba pengar så ökar chansen att man kan kraftsamla kring mer värdefulla utmaningar.
Lyckas man så blir troligen även pengahögen både större och mer uthållig. Alltså är de värdefulla problemen för samhället ofta mer värdefulla för företagen (om man har en längre tidshorisont).
Vilka verkligen värdefulla problem kan du och din organisation ta sig an?

0 Kommentarer

Lämna en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *